lørdag 19. mai 2012

Førpinseseilas dag 5 - fra Hankø til Håøya

I fint og vindstille vær motret vi ut Hankøsundet og satt kursen nordover. Vi måtte gå for motor helt til Gullholmen, den fikk vi en morsom lens en times tid.

Der etter ble det på ny motorkjøring og vi endte opp i Messebukta på Håøya

fredag 18. mai 2012

Førpinseseilas dag 4 - Hankø 18.mai

Dagen kom med nydelig vær, sol og ganske varmt. Det ble rusletur til Trouvillebukte og en tur på fastlandet - Vikane.

torsdag 17. mai 2012

Førpinseseilas dag 3. 17.mai. Åsgårsdstrand til Hankø

Vi våknet til strålende vårvær i Åsgårdstrand, og korpsmusikk! Etter en bedre frokost kastet vi loss og heiste seil. Vi fikk en kjempeflott seilas, med vinden ca 60 grader på. Lettbris og vi seile i 6-7 knop.
I utgangspunktet hadde vi tenkt oss til Verdens Ende på Tjøme, men værmeldingen fikk oss til å ombestemme oss.
Gjestehavna i Åsgårdstrand 17.mai
Vi la om kursen mot Hankø. Etter vært døde vinden, og vi heiste gennakeren i håp om å kunne seile litt mer - men det ble aldri noe vind i den. Til slutt måtte vi starte motoren.

Vi la oss til i gjestehavna på Hankø, og jammen dukket Frk. Fryd opp også. Hyggelig!
Hankø gjestehavn

onsdag 16. mai 2012

Førpinseseilas dag 2 - Drøbak til Åsgårdstrand

I litt ruskevær kastet vi loss fra Heitmann i Drøbak ca kl halv svy på kvelden. Først måte vi innom båthavna i Drøbak for å bunkre diesel, deretter gikk vi for motor sydover. Leviro kom etter oss, og på Breiangen kjørte de forbi!
Vi valgte å gå til Åsgårdstrand, de har fått en ny flott gjestehavn. Siste par timene ble grått og surt i regn, og når vi nærmet oss Åsgårdstand var det svært dårlig sikt. Men vi hygget oss uansett!

tirsdag 15. mai 2012

Førpinseseilas dag 1 - Maritim til Drøbak

Årets første tur, og så sent på våren! Vi kastet loss fra Bestumkilen etter jobb og la kursen mot Drøbak. Første tanke var å legge igjen båten på Oscarsborg og seile videre derfra etter jobb onsdag. Derimot så ordnet Eirik Sandberg det slik at vi kunne fortøye hos Heitmann - passert veldig bra. Vi kom dit ved 22-tiden, og når vi var ferdig fortøyet kom Øyvind og Ragnhild og hentet oss. De hadde lagt seg til i den nye havna til Vindfangerbukta båtforening. Godt med gode venner!

onsdag 25. april 2012

Generatoren må ha litt stell

Generatoren ble beklageligvis litt våt i fjor, og det ble oppdaget for sent. Så nå må alt elektrisk skiftes - og jammen var startmotoren defekt også. Men plutselig er nok det hele i orden igjen!